Total Pageviews

Saturday, April 16, 2011

يک زندانی سياسی گمنام بر اثر شکنجه نيمی از شنوايي‌اش را از دست داده است

خبرگزاری هرانا - يک زندانی سياسی جوانِ گمنام به نام "احمد شاه‌رضايی" که از خردادماه سال گذشته تاکنون در زندان اوين محبوس است، بر اثر شکنجه شنوايی يکی از گوش‌هايش را از دست داده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، احمد شاه‌رضايي، ۲۹ ساله، در جريان اعتراضات ۲۲ خرداد ماه ۸۹ در خيابان انقلاب دستگير شد.
وی در اين روز با سربندی سبزی که بر روی آن شعار "مرگ بر ديکتاتور" نوشته شده بود به خيابان آمد اما توسط نيروهای لباس شخصی و بسيج دستگير شد و يک فرد بسيجی در خيابان و با خشونت، تمام موهای بلند اين جوان معترض را گرفته و سپس مو‌هايش را با چاقو کوتاه مي‌کند و رو به جمعيت مي‌گويد: "عاقبت اين فتنه‌ها اين است."
احمد شاه‌رضايی پس از بازداشت به مدت ۱۰ روز به بند ۲-الف منتقل مي‌شود و از آنجا برای ۷۴ روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ به سر مي‌برد.
اين در حاليست که نامبرده بر اثر شکنجه‌های تحت بازجويی شنوايی گوش سمت راست خود را از دست داده است.
خانوادهٔ اين زندانی سياسی تا قبل از ورودش به بند عمومی ۳۵۰، خبری از وی نداشتند و تاکنون نيز موفق به ملاقات با فرزند خود نشده‌اند.
شايان ذکر است که احمد شاه‌رضايی در دادگاه بدوی به سه سال حبس تعزيری محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديد نظر به يکسال و نيم حبس تقليل يافت
منبع / سایت روشنگری

3 comments:

  1. سلام
    تا کی ستم و ظلم؟!...انگار خدا نمیخواد از خواب بیدار بشه!!!...

    ReplyDelete
  2. سلام مهسا جون
    میدونم یه روز خوب میاد...کدوم تلاش رو میگی نازنین؟!...
    منظورت از ایتدای وبلاگ کجاست؟!...سرصفحه رو میگی؟!

    ReplyDelete
  3. خواهش میکنم نظر لطفته...
    در مورد عکس باید بگم که باید با کدهای وبت ور بری البته باید بگردی ببینی کدومش برای سرصفحه هستش...این یه مقدار زمان میبره... اتفاقا خودم هم دارم دنبال یه سرصفحه خبری واسه وبم میگردم... ولی کار دیگه ای که میتونی انجام بدی تغییر قالبت هست اینجوری خیلی سریعتره...مثلا این یکی از وبهای قدیمیه منه...قالبش رو تازه عوض کرم...
    http://azadi-e-sabz5.blogspot.com/
    تو این قالب نیازی به دستکاری کد نیست...

    ReplyDelete