Total Pageviews

Sunday, July 10, 2011

چهلمين روز اعتصاب غذای زندانی سياسی کرد در زندان رجايی شهر

در چهلمين روز از اعتصاب غذای انور خضري، زندانی سياسی کرد، همچنان مسئولان زندان رجايی شهر نسبت به خواسته های اين زندانی سياسی بی توجه اند. اين در حالی است که وضعيت جسمانی اين زندانی بسيار نامناسب و بحرانی گزارش می شود.
براساس خبرهای رسيده به کلمه، اين زندانی از چهل روز پيش در اعتراض به وضعيت خود در بند ۶ سالن ۱۸ اين زندان دست به اعتصاب غذا زده است. اين زندانی سياسی به مدت دو سال است که به صورت کاملا بلاتکليف در زندان به سر می برد و نه تنها تاکنون برايش دادگاهی برگزار نشده، که حتی برای بازپرسی نيز احضار نشده است.
وی در اعتراض به اين شرايط و همچنين نگهداری در بند زندانيان عادی زندانيان رجايی شهر، اعتصاب غذای تر کرده است. در اعتصاب غذای تر، زندانی تنها به خوردن آب و چای بسنده و از خوردن هرگونه غذا خودداری می کند.
همبندان خضری که به شدت نگران وضعيت جسمانی او هستند، از اين همه بی توجهی مسوولان زندان رجايی اظهار تعجب می کنند و می ترسند سرنوشتی چون هدی صابر در انتظار اين زندانی باشد.
خواسته اصلی اين زندانی سياسی کرد، رسيدگی قضايی به پرونده‌اش بعد از دوره طولانی بلاتکليفی و همچنين انتقال به بند زندانيان سياسی است.
کامران شيخی و سيد ابراهيم سيدي، دو زندانی سياسی ديگر کرد که همزمان با انور خضری اعتصاب غذايشان را آغاز کرده بودند، چند روز پيش به اين اعتصاب پايان دادند.
اين دو زندانی به همراه احمد کمال رمضان، رمضان سعيدی و هادی امينی از ديگر زندانيان سياسی زندان رجايی شهر هستند که در شرايط بسيار نامناسب در ميان زندانيان عادی اين زندان نگهداری می شوند و خواهان انتقال به بند زندانيان سياسی هستند
منبع سایت روشنگری

No comments:

Post a Comment