Total Pageviews

Monday, May 16, 2011

تداوم فشار بر هواداران آیت الله بروجردی

خبرگزاری هرانا - در تداوم اعمال فشار بر رهبران مذهبی جریانات مختلاف هواداران آیت الله بروجردی نیز در طی ماه های اخیر بارها از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، "ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" از میان ۶ تن از زندانیان هوادار آقای بروجردی که سال گذشته بازداشت شدند، مهندس محمد رضا صادقی همچنان تحت بازداشت به سر می‌برد در حالیکه ۵ تن از این زندانیان به نامهای دکتر رویا عراقی، مریم عظیمی، نرگس غفارزاده، طیبه حسینی و فروغ همتیار با قید وثیقه‌های سنگین آزاد و همچنان در انتظار محاکمه بسر می برند.
گزارشهای دریافتی حاکیست سایر طرفداران این روحانی معترض در نقاط مختلف کشور مرتبا تحت پیگرد و تهدید قرار دارند. از جمله سه تن از این افراد که سابقه بازداشت و حبس نیز داشته‌اند طی هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی مورد تهدید تلفنی قرار گرفته و به دادسرای ویژه فرا خوانده شده‌اند که اسامی آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد:
خانم مریم موذن‌زاده، ۳۵ ساله، متاهل، کار‌شناس ارشد شیمی و مدرس دانشگاه، وی دارای یک فرزند خردسال که پیش از این ۲ بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.
خانم لاله موذن‌زاده، مجرد، ۲۵ ساله، دانشجوی رشته کامپیو‌تر، که در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.
آقای سید عباس طباطبایی شیرازانی، ۳۵ ساله، کار‌شناس ارشد مهندسی معدن، که در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.

3 comments:

  1. همسر ناصر حجازی پس از ورود تابوت ناصر خان به استادیوم آزادی برای دقایقی كوتاه به سمت یكی از دروازه ها رفت و برای لحظات كوتاهی به یاد همسرش درون دروازه ایستاد.

    ReplyDelete
  2. سلام چطوری رفیق؟...مشکلات نمیذاره یه احوالی از دوستان بگیریم...شرمنده...امیدوارم روزگار به کامت باشه...بهترین لحظات را برات آرزو میکنم....

    ReplyDelete
  3. سه شنبه؛ ساعت پنج مقابل دفتر سازمان ملل؛ مراسم هفتم هاله سحابی
    سحام نیوز: در بیانیه شماره ٢«ستاد برگزاری بزرگداشت هفتمین روز شهادت هاله سحابی» که توسط گروهی از فعالان دانشجویی تهران تشکیل شده مجددا از حامیان جنبش و شهروندان خواسته شده است تا بعد از ظهر روز سه شنبه هفدهم خرداد ماه، روبروی دفتر سازمان ملل حضور به هم رسانده و با برافراختن نمادی سیاه و تجمع “سکوت”، آئین تعزیت ایرانی را گرامی بدارند.
    گفتنی است در واکنش به ممانعت ماموران حکومتی با برگزاری مراسم بزرگداشت مهندس عزت الله سحابی و مرحوم دختر وی (هاله)، گروهی از فعالان دانشجویی تهران، با تشکیل ستادی تحت عنوان «ستاد برگزاری بزرگداشت هفتمین روز شهادت هاله سحابی»، از شهروندان خواسته بودند که سه شنبه هفدهم خرداد ماه، روبروی دفتر سازمان ملل دست به تجمع بزنند.
    به گزارش جرس، در بیانیه شماره دوم این ستاد آمده است :
    ملت بزرگوار ایران
    چنان که در اطلاعیه شماره ١ به اطلاع رسید، این مراسم عصر روز سه شنبه ١٧ خرداد، در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار می شود تا اگر مسجدها و خیابان ها را بر عزای عزیزانمان حرام کرده اند انسانهای آزاده جهان را صدای استغاثه مظلوم اما قدرتمند ما بیدار کند.
    از شرکت کنندگان درخواست می شود رأس ساعت پنج بعد از ظهر، نمادی سیاه برافرازند و در “سکوتی لبریز از ناگفته ها” با آوردن حلوا و خرما آیین تعزیت ایرانی را گرامی بدارند.
    همزمان با این برنامه، نامه اى نیز به نمایندگی از جمع، به آقای “بان کى مون” دبیر کل محترم سازمان ملل تقدیم خواهد شد.
    قرار ما: خیابان پاسداران ، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، بلوار شهرزاد، مقابل ساختمان سازمان ملل، ساعت ۵ تا ۷ عصر
    لازه به ذکر است در بیانیه شماره یک این ستاد مردمی- دانشجویی آمده بود “با توجه به جلوگیری حکومت از برگزاری آیین بزرگداشت پدر میرحسین موسوی در مساجد و رفتارهای مشابهی چون تهاجم به تشییع زنده یاد سحابی، این تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار می شود تا شاید صدای استغاثه ما به گوش جهان برسد.”
    همچنین طبق گزارش ها و نقل شاهدان عینی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه گذشته از برگزاری بزرگداشت مرحوم مهندس سحابی و همچنین هاله دختر وی جلوگیری کردند و جمعیت سوگواری را که قصد شرکت در مراسم داشتند، با باطوم و تیراندازی هوایی و ضرب و شتم و ارعاب، پراکنده ساختند.

    ReplyDelete