Total Pageviews

Friday, December 31, 2010

منشاء تز "دیانت ما، عین سیاست ماست"

اولین بار توسط سید حسن مدرس از تریبون مجلس طنین یافت، البته ایشان شعار مذكور را در حصار حساسیت های خاص آن زمان مطرح نمود و به دنبال تاسیس حكومت مطلقه فقها نبود، اما بنیانگذاران انقلاب، با طرح آن، دین را با سیاست آلوده كردند و اساس بی عدالتی ها و جنایات بزرگی را پایه گذاری نمودند.
به عبارت دیگر، فقهای سیاسی هر تعبیر و برداشتی كه برای تحقق اهداف جاه طلبانه خود نیاز داشتند گزینش كردند، سپس با چینش هدفمند آیات و روایات، آنها را توجیه نمودند و بر مدار منكوب "دیانت ما توجیه گر سیاست و حكومت ماست" حركت نمودند. 

رساله رد ولایت فقیه نوشته شده توسط کاظمینی بروجردی

3 comments:

  1. اگر دقيقا به کل متني که مدرس گفت و در پايان آن اين جمله معروف را گفت توجه کنيم، خواهيم ديد که اصلا مدرس اين را براي چيز ديگري گفته بود.
    بحث آن زمان اين بود که مثلا چون مردم آذربايجان شوروي مسلمان هستند و اينکه اگر وارد خاک ايران شوند و ... که مدرس گفته بود:
    هرکس که از پايش را از مرز ايران جلوتر بگذارد او را مي‌زنيم، بعد از اينکه زديم مي‌رويم جلو، اگر ديديم که سنت شده بود (يعني ختنه شده بود و به عبارتي مسلمان بوده) او را در قبرستان مسلمين دفن مي‌کنيم و در غير آن جاي ديگر، آقايان، سياست ما عين ديانت ماست و ديانت ما عين سياست ماست
    (يعني به‌عبارتي مدرس اين حرف را در راستاي منافع ملي گفته بود نه بحث ديني که طنز تاريخ اين است که امروز در جايگاهي برعکس آن استفاده مي‌شود)

    ReplyDelete
  2. بله سعید جان شما درست می فرمایید. این حضرات حکومتی از کوچکترین گفته برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می کردند مردم ان زمان هم جاهل بودند اما خوشبختانه افرادی هستند که مردم را آگاه می کنند
    سعید جان وبلاگ خودته خیلی قشنگ می نویسی

    ReplyDelete
  3. ببخشید مهرداد جان اشتباه گرفتم با یکی از خوانندگان مطلبم اسم شمارو

    ReplyDelete