Total Pageviews

Thursday, February 24, 2011

آقای دیکتاتور قوام هر حکومت به عدل اوست ، بی گمان مدتهاست که حکومت شما نابود شده

همانطوري كه مستحضر مي‏باشيد قوام هر حكومتي به عدل است كه نبيّ مكرّم فرمود: الملك يبقي مع الكفر و لا يبقي مع الظّلم، و دليل عمده‌ي فروپاشي ابرقدرت شرق كه في‏نفسه عامل ترس و وحشت براي ناتو بود، ستمكاري مسئولين امورش بود
مشكلات اقتصادي آشكارترين بحران مردم ايران است و باعث ازدياد چشمگير جنايت، دزدي، كلاهبرداري، فساد، زندان، اعتياد و طلاق و ... شده است  و بنا بر آمارهاي مستند، قشر عظيمي از مردم ايران زير خط فقر زندگي مي‌كنند. يكي از ده‌ها علت اين بحران، عدم رعايت اولويت‌بنديها می باشد. همه پيامبران مردم را به امور خير دعوت مي‌كردند، ولي مي‌فرمودند: هركس ابتدا در قبال خود و خانواده‌اش مسئول است، سپس در قبال فاميل و آشنا و بعد در قبال همسايه و پس از آن در قبال همشهري و هموطن خود و در نهايت در قبال همنوع خود از هر دياري مسئول می باشد. دولت ما اين اولويتها را فراموش كرده است. به همين علت كمكهاي كلان مالي و نظامي به لبنان و فلسطين وعراق و كشورهاي ديگر اعطا می کند. در حالي كه اين روش نامشروع و نامعقول نه صلح و مساوات و امنيت براي مردم آن كشورها ايجاد كرده و نه خير و بركتي براي مردم ما به همراه آورده است. من به مسائل سياسي آن كاري ندارم، ولي متاسفم كه با در نظر نگرفتن اولويتها، شر و گرفتاري و فقر گسترش يافته است. 
عدالت قدرتها، از طراوت باران بهارى لازمتر است.بهترين چيزى كه بقاء دولتها را تضمين مى‏كند، عدل و مساوات است.
آنچه كه امنيّت را در جهان بيمه مى‏نمايد، رفع تبعيض و نابرابرى در جامعه انسانى است.آيا در برابر انجمن حمايت از حيوانات، تأسيس سازمانهاى دفاع از حقوق اوّليّه بشرى ضرورى نمى‏باشد؟تمام اديان الهى سفارش بنى‏آدم را به توانگران و توانمندان كرده‏اند.چگونه وجدان مُرفهين جهان راضى مى‏شود كه در برابر ميليونها گرسنه و تشنه، سفره‏هاى رنگارنگى در كشورهاى مترقّى گسترده باشد؟
آيا اين نشانه پيشرفت و تكامل است كه در ممالك غربى، براى حيوانات، بيمارستان‏ها و تِكنسين‏ها باشند، ولى بسيارى از همنوعانشان در اقصى نقاط دنيا به خاطر دورى از دارو و نداشتن پزشك، گروه گروه در برابر عزيزانشان پرپر شوند و ملتمسانه، چشم از زندگى بپوشند!فقر و فلاكت در كشورهاي صاحب ثروت طبيعي و منابع زيرزميني نشانه‌ي چيست؟
آيا پيامي جز خيانت حكام آنرا به خبرگزاريهاي تاريخ مخابره مي‌كند!
(خلاصه ای از سخنان پیشین آقای بروجردی)

No comments:

Post a Comment